Tuesday, December 8, 2009

Entri Envi

Banyak movie yang telah aku tonton selama ini. Kebanyakan menceritakan tentang kehidupan. Tapi yang menarik perhatian pastilah yang berakhir dengan tragedi. Berakhir dengan kesedihan dan juga kehilangan. Antara movie yang gua maksudkan adalah seperti Forgetting Sarah Marshall dan P.S I Love You. Ada yang mengatakan Forgetting Sarah Marshall adalah movie yang tongong kerana menceritakan tentang kehendak seorang lelaki yang hanya inginkan seks. Anda lagi tongong kerana berfikir terlalu singkat. Terima kasih.

Kehidupan sememangnya kurang adil buat sesetengah golongan. Adat manusia yang akan rasa kepentingan apabila sudah mengalami kehilangan. Namun inilah kehidupan. Harus diteruskan.

Ternampak sebuah blog kepunyaan rakan. Selama ini gua rasa gua mempunyai masalah yang paling komplikasi. Sungguh gua tak sangka ada yang masih agung cintanya. Seriously gua envy lu.

Gua terbangun dari tidur dan angan-angan. Gua sedar ada yang masih lagi teruk pengalaman kehidupan mereka. Tapi gua hairan mereka masih mampu menyembunyikan perasaan itu dan masih tampak ceria di hadapan semua orang. Di luar nampak seperti tiada masalah namun di dalam hanya Tuhan sahaja yang tahu situasinya.

People come and go. Itulah katanya. Nasihat gua untuk semua orang adalah appreciate apa yang ada di depan mata lu orang. Nanti suatu hari lu orang pasti akan melihat kembali hari yang lepas dan menyesal dengan apa yang sudah berlaku. Itu apa yang gua dapat dan itu lah jua yang akan gua lakukan.

P/S : xde idea tapi gatal nak wat entry juga

2 comments: