Sunday, August 9, 2009

Simtom

Kiter sudah sedia maklum dengan simtom-simtom H1N1. Antaranya seperti demam,sakit tekak,selsema dan juga sakit sendi-sendi. Anda semua pernah merasakan simtom-simtom seperti ini? Jika tidak pernah bagus. Jika ada sila ke hospital untuk pemeriksaan rapi. Disini ingin dikongsi beberapa simtom lain atau dengan bahasa pasar petanda lain penyakit-penyakit yang mungkin sukar untuk dicari penawar.

Penyakit:Pemalas
Simtom:Punch card selalu merah, sering kehabisan kredit kerana meminta orang lain signkan attendance, selalu tido lambat kerana pada hari tersebut sudah tido dan bangun pada waktu petang, selalu makan lunch pada pukul 5 petang.
Penawar:Masih lagi dalam kajian

Penyakit:Gemuk
Simtom:Rasa lapar pada waktu malam,sentiasa ber-blogging tapi tidak ber-joging,selalu late supper,perasan sudah turun 5 inci tetapi sebenarnya hanya 0.5mm,erti kata lain adalah side effect kepada penyakit yang dinyatakan di atas.
Penawar:Juga masih dalam kajian

Penyakit:Rambut Panjang
Simtom:Sentiasa berbau busuk dan kurang menyenangkan, menghabiskan duit untuk benda lain dan bkn untuk memotong rambut, tidak mempunyai masa depan dan sering mengaku dirinya nipis tetapi solid.
Penawar:Kawan-kawan boleh tol0ng potongkan sebab orang-orang macam ini selalu tido dlm keadaan separa mati.

Penyakit:Makan Banyak
Simtom:Duit loan PTPTN sudah masuk, makan tanpa rase segan silu, makan dalam keadaan yang ingin bercakap dan berborak, sering mengunyah namun tetap kurus, cacing banyak di dalam perut mungkin.
Penawar:Tunggu bila dah habis duit loan nanti. Tengok dia masih makan mewah ataupun maggi sahaja.

Penyakit:Hensem
Simtom:Seringkali didengki orang lain, dipanggil dengan nama yang bukan-bukan namun sering dicerca dan dikutuk, sungguh kasihan orang ini. Kenyataan tentang dirinya tidak diterima umum.
Penawar:Tiada

7 comments:

  1. Pendek kata, Saruk mmg loser sejati.

    ReplyDelete
  2. tapi tuhan sentiasa sahaja menerima gua sebagai hambanya ;)

    ReplyDelete
  3. dik an:papehal pn saruk mesti top of the list :p

    si tahi:alhamdulillah~

    vivi gemuk:macam baik jer~

    ReplyDelete